Strækøvelser med skumrulle for gravide

    Gravid: Gode strækøvelser med skumrulle

    En graviditet kan hurtigt give spændinger i kroppen, som i værste fald bliver kroniske. Her er to gode øvelser med en skumrulle, der hjælper dig med at afspænde kroppen, så du bedre kan slappe af.

    Skrevet af Julie Bach Sandholm

    Under en graviditet forandrer kroppen sig rigtig meget, hvilket kan give en masse spændinger. Især tyngden ændrer sig – du får en dårligere holdning, og et af de primære steder, der belastes, er derfor ryggen.

    For at spændingerne ikke bliver kroniske og derved ender med at sætte sig i resten af graviditeten, kan du bruge en skumrulle, der kan hjælpe dig med en skånsom udstrækning. Det er derfor en god ide at starte med øvelserne tidligt i graviditeten.

    I videoen viser Lotte Arndal sammen med Mille dig to afspændingsøvelser for ryggen, du som gravid kan lave med skumrullen, for at du mest skånsomt og enkelt kan få strukket kroppen ud. 

    Øvelserne må ikke være ubehagelige eller gøre ondt, men skal gerne rette din gravide krop ud på en god og blød måde.

    LÆS OGSÅ: 3 øvelser med bold der styrker din gravide krop

    LÆS OGSÅ: 4 gode udstrækningsøvelser for gravide

    LÆS OGSÅ: 4 gode grundøvelser under graviditeten

    debate

    Vis facebook-kommentarer

    Skjul facebook-kommentarer

    loading...