Der vises 50 resultater
Bemærk venligst, at der kun vises de 50 mest relevante resultater i søgeresultatet.
Angiv eventuelt flere søgeord ovenfor for at søge mere specifikt.
|
|
Hvordan håndterer vi vores umulige 3-årige?
Lucas på 3 år er oftest på tværs, når familien skal lave noget sammen. Familien er træt af at true og lokke drengen til at være med. Sæt drengen fri...
|
|
|
|
Nedtrapning eller kold tyrker?
Spørgsmål:Hvordan gør vi bedst når vi skal til at vænne vores datter på et ...
|
|
|
|
Fra barsel til job
Pludselig bliver den søde barsel afløst af barsk virkelighed, når du starter på arbejde. For hvordan får man to fuldtidsjob til at gå op med at være nærværende ....
|
|
|
|
“Vi har lært at give hinanden plads”
Læs hvordan Marianne og Martin klarede det første år som forældre...
|
|
|
|
Hvilken mor vil du være?
Måske er du som gravid begyndt at tænke over, hvad dine forældre gjorde godt og mindre godt i din opvækst, og hvad du vil give videre til dit barn? Få familieekspertens 10 råd til en harmonisk start på forældrerollen...
|
|
|
|
Få has på ørepinen
Mellemørebetændelse med dårlig søvn og sygedage til følge påvirker hele familien. Få svaret på, hvorfor dit barn skal trækkes med de lede ørebakterier – og hvordan du, jeres læge og dit barns pædagoger kan begrænse plagen.
|
|
|
|
Hvorfor tisser dit barn i sengen?
Bleen er for længst lagt på hylden, og du har glemt alt om gennemvædet undertøj og pottetræning. Og så er uheldet ude...
|
|
|
|
Find en barnepige, dit barn vil elske
For langt de fleste børnefamilier i Danmark er det guld værd at have en sød og stabil barnepige – og gerne sådan en, som ungerne elsker...
|
|
|
|
10 spørgsmål til vuggestuebesøget
Institutionsbesøg er jeres chance for at gå på opdagelse i virvaret af pasningstilbud, før I skriver baby op til en plads. Det kan dog være overvældende og temmelig forvirrende at ...
|
|
|
|
Sådan får I en rolig eftermiddag - og aften
Føles det somme tider som én lang ulvetime, fra du henter dit barn i vuggestuen eller børnehaven, til du afleverer ham i drømmeland? Det er fordi...
|
|
|
|
Engleblid eller hidsigprop?
Der går ikke længe fra fødslen, til du kan begynde at se din babys første karaktertræk. Men hvad er afgørende for barnets personlighed? Kan ...
|
|
|
|
Jesper Juul: Sådan er forældre anno 2012
"Vi vil stadig ikke have børn, der kan sige nej", siger familieterapeut Jesper Juul, der mener, at vi dybest set vil det samme med børneopdragelsen i dag som for 50 år siden: have lydige børn...
|
|
|
|
Jeg forstår ikke min datter
Anita og hendes mand, Bo, har svært ved at håndtere deres datter Kaja på 4 år. Især Anita bliver provokeret over datterens egenrådige opførsel. Jesper Juul...
|
|
|
|
Få det bedste ud af forældremødet
To forældremøder om året. Det er, hvad der normalt er sat af i en klasse. Møderne skal dække alt fra madpakker til mobning over fagligt indhold til forældrenes forventninger. Så tiden er knap. Vi guider dig til gode og effektive møder.
|
|
|
|
De første lægebesøg
Du kommer til at kende lægen godt, når du bliver mor. Ud over feber, snue, knopper og andre bekymringer, der kræver et kyndigt blik...
|
|
|
|
Få mere ud af skole-hjem-samtalen
Syv minutter med en stresset lærer og en kop lunken kaffe? Eller en lang, uddybende samtale om dit barns fremtid ...
|
|
|
|
Lær dit store barn at sove
Børnehavebørn og skolebørn sover artigt igennem hver nat, lægger sig flinkt til at sove klokken 20, står aldrig op igen og ... Nej, vel? Se børnepsykolog Margrethe Brun Hansens råd til en række forskellige udfordringer...
|
|
|
|
Giv børnene mere ansvar!
Marie er alene med to store sønner. De fungerer godt i skolen, men derhjemme hjælper de ikke til, og de hører aldrig efter. Jesper Juul anbefaler...
|
|
|
|
Gør dit barn glad for sin krop
Ægte kropsglæde handler om meget mere end kroppen. Dans og hop med dit barn, kys og kram hende, lad hende udforske sin krop, og vis hende...
|
|
|
|
Vores børn kører rundt med os
Anne og Kasper har så svært ved at styre deres tre børn på 8, 8 og 10 år, at de overvejer at blive skilt for at få en uges fred hver ad gangen. Jesper Juul råder
|
|
|
|
Hjælp, vores dreng er bange for alt
Seksårige Victor er bange for at prøve nye ting og får angstanfald, hvis der er for mange andre børn omkring ham. Victor er det, man kalder et sensitivt barn...
|
|
|
|
Trodsalder: Forstå din lille hidsigprop
Du giver dit barn den ‘forkerte’ ske, og egotripperen stikker i et hyl og kaster sig på gulvet i arrigskab. Tillykke, dit barn er i trodsalder!
|
|
|
|
Har vi svigtet vores dreng?
Seksårige Emil råber og skriger tit derhjemme og har problemer i skolen. Hans forældre er skilt, og hans handikappede lillesøster kræver meget tid. Emils mor er bange for...
|
|
|
|
Derfor har dit barn brug for legetøj
Dit barns værelse er sikkert allerede godt fyldt med alverdens legetøj. Men har babyer og små børn overhovedet brug for al den farverige adspredelse? Ja er svaret...
|
|
|
|
Drop principperne – og få en gladere hverdag
Børn skal smage på den mad, der er på bordet og der er nul fjernsyn på hverdage. Det skorter ikke på principper når vi bliver forældre, men hen ad vejen viser praksis sig ofte at være en anden...
|
|
|
|
Hjælp! Vores børn skændes konstant
Når Mette og Ivans tre drenge leger sammen, opstår der ofte konflikter. Forældrene er uenige om, hvad de skal gøre ...
|
|
|
|
Indre ro gør dit barn godt
Ro og tid til at tænke over tingene er noget, mange børn mangler i deres hverdag. Men hvis dit barn får nogle små pauser i løbet af dagen...
|
|
|
|
Fra amme til fyrig elskerinde
Det er en svær cocktail at få sexlivet ind i et presset skema, der lugter langt mere af babygylp end af hed elskov. Men der er gode råd at hente hos sexolog ...
|
|
|
|
Vores søn har udviklet en fobi
Mathias på 6 år er bange for at få tøj på og kan ikke lide at blive rørt ved. Hans forældre har søgt psykolog for at finde årsagen, men Jesper Juul foreslår...
|
|
|
|
Vores søn kan ikke lege selv, hvad gør vi?
Vi er forældre til en dreng på snart fire år samt en pige på to år. Vores børn virker generelt glade og tilfredse, og de fungerer fint i institutionen. Vores lille problem består i, at vores dreng på ingen måde kan lege selv - kun hvis han ser fjernsyn.
|
|
|
|
Hvornår er det lillesøster-tid?
Det er ikke kun en spørgsmål om, hvor mange år der skal være mellem storesøster og lillebror, når I planlægger en familieforøgelse. Det vigtigste er nemlig, om I er klar som ...
|
|
|
|
Hej, vuggestue – her kommer jeg!
Når brevet om vuggestueplads kommer, skal du nok lige vænne dig til tanken – om pludselig at overlade dit yndlingsmenneske til fremmede i en ukendt verden. Men heldigvis er vuggestuen mere end pasning.
|
|
|
|
Far leger vildt – heldigvis!
Fars vilde lege giver glade børn med god kropsbevidsthed! Måske skulle du lige aflure ham trickene her?
|
|
|
|
Stop natteroderiet
Er jeres nætter et cirkus af børn, som først ikke vil sove, dernæst vågner og vil ha? vand, trøstes eller kommer ind til jer i dobbeltsengen. Så er det på tide at gøre noget...
|
|
|
|
1. måned - Kontakt med din baby
Dit barn kan fra fødslen have kortvarig øjenkontakt. Det er meget intenst og udvikler barnet. Tal, så dit barn bliver opmærksom på din stemme og lærer at genkende den som noget rart og beroligende. Men husk, at en baby også har brug for pauser.
|
|
|
|
Drop magtkampen med jeres datter
Maja og Kenneth ender konstant i konflikt med deres datter. De kæmper for at vise hende, hvem der bestemmer. Jesper Juul forklarer, at der er store konsekvenser ....
|
|
|
|
Hvordan hjælper jeg min datter med mellemørebetændelse?
Spørgsmål:Min datter på knap to år har fået konstateret væske i ørerne ...
|
|
|
|
Hvordan lærer dit barn bedst?
Nogle børn lærer bedst, hvis de får lov at røre sig. Andre lærer bedst, når de sidder helt stille og lytter til ...
|
|
|
|
Kommunikation med pædagogerne: “Jeg anede ikke, hvordan Jonas havde det”
Da Jonas begyndte i børnehave i vinter, tegnede det virkelig godt. Indkøringen gik fint, og min mand og jeg havde en god kommunikation med pædagogerne på stuen. Men ret hurtigt begyndte det at gå skævt...
|
|
|
|
Opskrifter: Spis kvalmen væk
Døjer du tit med kvalme? Se her, hvordan du spiser dig til en mere behagelig graviditet...
|
|
|
|
Min søn fantaserer om en ny mor og far
Jeg har en søn på 4 år, der har en fantasi, som jeg er i tvivl om, hvordan jeg skal håndtere. Jeg er alene med ham – han er donorbarn – og jeg har altid været klar i mælet om, at han ikke har en far. Nu har han fået en yderst levende fantasi om, at han har både en far, en anden mor og et andet hjem...
|
|
|
|
Nyfødt på en skala fra 0-10
Lige når barnet er født, giver jordemoderen en hurtig vurdering af, hvordan den nyfødte har det. Barnet får en såkaldt apgar score, som viser den overordnede ...
|
|
|
|
Grin med dit barn – det er sundt
Læs her, hvordan du hjælper både dit store og lille barn til at udvikle sin sans for humor...
|
|
|
|
Når skæld-ud ikke hjælper
Tit er små børns konflikter banale, men det betyder ikke nødvendigvis, at de er nemme at løse. For hvordan ved man, hvem der er skurken, når man ikke har været vidne til ...
|
|
|
|
Fordøjelse
Den første afføring fra det lille barn er altid sort og klæbrig. Den kaldes ...
|
|
|
|
Hjælp! – Var det en ve?!!
Du er spændt og nervøs, for fødslen nærmer sig. Men hvordan ved du overhovedet, at du har veer? Hvordan bevarer du roen, og hvad foretager du dig, mens du vralter rundt med værkende ...
|
|
|
|
Derfor skal du involvere dig i dit barns skole
I modsætning til, hvad du måske tror, behøver du ikke at sidde i skolebestyrelse eller klasseråd for at være superengageret i dit barns skole...
|
|
|
|
Gør fritidsaktiviteten til en succes
Det sociale liv med vennerne kommer i første række, når dit barn skal vælge fritidsaktivitet. Læs her, hvordan du støtter dit barn i at vælge sin fritidsinteresse...
|
|
|
|
Skilt og nyforelsket: ”Elsker du så stadig mig, mor?”
Vær ikke i tvivl: Dit barn er lykkeligt over at se dig glad igen! Det er bare hulens svært, at mor har en ny kæreste, når man stadig sørger over...
|
|
|
|
Fra baby til badutspringer
Når dit lille barn efterhånden stavrer sikkert omkring på de korte ben, vil det næste skridt være at få fuld kontrol over kroppen. Læs her, hvordan du hjælper dit barn med at lære at hoppe, løbe og danse.
|
|
|
 |
Hvor mange timer er dit barn dagligt i vuggestue/dagpleje?
|