SØGERESULTAT

Du har søgt efter: 
Sorter efter: 

Der vises 50 resultater

Bemærk venligst, at der kun vises de 50 mest relevante resultater i søgeresultatet.
Angiv eventuelt flere søgeord ovenfor for at søge mere specifikt.

At få eller ikke få en baby mere

Hvordan finder man ud af, om et barn mere i familien ville være katastrofe eller idel lykke? Jens Blauenfeldt forsøger at sætte lidt system i skrukheden...

Min datter vil ikke sove ude mere

Fie på 8 år bor hos sin mor og har for over et år siden oplevet en brand på skolen. Siden dengang har hun ikke villet sove ude. Nu er hun selv ked af sin hjemve...

Vores datter til Jesper Juul: "Jeg har et dårligt liv"

Charlotte har diabetes og synes, hun får meget skældud af sine forældre, når hun skal huske insulinen. Hvordan får vi optimisme ind – og melankolien ud af...

10 måder at vende nej til ja

Det kan være svært at greje, hvordan du siger ja, når Emil eller Rebecca forlanger det ene uhyrlige efter det andet. Her får du en oversigt over typiske situationer ...

“Vi har lært at give hinanden plads”

Læs hvordan Marianne og Martin klarede det første år som forældre...

13 fordomme om at blive mor

En mor går i nusset joggingtøj, drikker kamillete og taler kun om sine børn. Har du sådan et skræmmebillede? Læs med her, hvor vi afprøver 13 fordomme om at være mor.

13 måneder - Op at gå

● Op at gå Nogle børn i denne alder kravler maver sig frem eller gumper af ...

10 hemmeligheder om at blive mor

Hør ti mødre fortælle, hvad der overraskede dem ved at blive mor for første gang...

Hvorfor sover vores datter ikke hele natten?

Spørgsmål:Jeg har en datter på ni måneder. Hun har indtil for cirka fire ...

Overvejer flaske for at få nattesøvn, er det ok?

Spørgsmål:Jeg blev mor for tredje gang i oktober måned til en dreng på 4200 ...

Tre veje til sikker nattesøvn

Der findes adskillige bøger om børn og søvn. Her serverer vi tre milepæle inden for genren, og lader det være op til dig, hvilken metode der passer bedst til dit temperament ....

Jeg forstår ikke min datter

Anita og hendes mand, Bo, har svært ved at håndtere deres datter Kaja på 4 år. Især Anita bliver provokeret over datterens egenrådige opførsel. Jesper Juul...

Amning: Babys første nat uden mælk

Din lille trold elsker at spise om natten, men du sover dårligt, kan ikke hænge sammen om dagen og savner at have din krop for dig selv. Find ud af, hvornår du kan stoppe med mælk om natten...

Hvordan hjælper jeg min datter med mellemørebetændelse?

Spørgsmål:Min datter på knap to år har fået konstateret væske i ørerne ...

Få styr på dine mor-frustrationer

Vi kan vel alle have brug for lidt american wisdom af og til. Derfor har vi fået et par kærlige råd om børneopdragelse af den succesfulde coach Debbie Ford, der mener, at ...

9. måned - Tag baby ud i naturen

Hvis årstiden er til det, så forsøg at komme ud i naturen med jeres barn. Har I en have, er det jo rigelig natur på dette tidspunkt i barnets liv. Tal om, snus til og leg med græsset, jorden, bladene og blomsterne. Peg på fugle og insekter. Det vil være en kæmpeoplevelse. Barnet tager i øvrigt ikke skade af at spise lidt græs.

Jesper Juul: 8-årig nægter at sove alene

8-årige Amalie græder og skriger, hvis hun ikke får lov at sove i mors og fars seng. Hun kan holde sig vågen en hel nat og finde på at tisse i sengen...

Jesper Juul: Børn kan lære at sove på 10 dage

“Børn har brug for at mærke, at du mener det, og at du ikke har dårlig samvittighed,” siger Jesper Juul...

Er det for tidligt for min datter at smide bleen?

Spørgsmål:Vi har tvillinger som bliver tre år om en måned (en dreng og en ...

Mangler plads!

Vi bor i en lejlighed på 70 kvadratmeter med vores to børn på to og tre år. Vi har kun et soveværelse, som vi alle fire deler...

Sov godt, mor!

Længe efter at junior er begyndt at boble igennem, ligger du måske stadig og tæller får. Heldigvis kan du med enkle metoder få vendt de søvnløse nætter til en afslappende affære.

Baby i ladcykel

Vi venter vores første barn og bor cirka fem kilometer fra bycentrum. Kunne en cykelanhænger eller ladcykel være en mulighed?Er det tilladt og forsvarligt...

Fars fede ferie

Hvad sker der, når fire fædre pakker to biler med deres førstefødte, badebukser og dankort og tøffer til Lalandia uden koner? Forbløffende lidt...

Få et liv, mor!

Når du er blevet mor, handler alt om barnet, og dine egne behov træder i baggrunden. Men nu er det tid til at få sat fokus på dig igen! Det betaler sig, for jo mere du sætter ind på den konto, jo mere kan du ...

Babys særlige søvn

Har du også læst, at nyfødte sover mellem 16 og 20 timer i døgnet? Og derefter sendt bogen direkte i brændeovnen? Fordi dit barn tydeligvis ikke har læst det kapitel...

Få has på ørepinen

Mellemørebetændelse med dårlig søvn og sygedage til følge påvirker hele familien. Få svaret på, hvorfor dit barn skal trækkes med de lede ørebakterier – og hvordan du, jeres læge og dit barns pædagoger kan begrænse plagen.

Kolikkens mysterium

Fik du et barn med kolik for 20 år siden, kunne du rende ind i råd som at vende baby på hovedet og give den bank eller putte sukker og urtete i sutteflasken. I dag er kolik stadig et mysterium, men eksperternes råd og forklaringer går i andre retninger.

Kend din babys gråd

‘Wræææh’ i forskellige decibel og rytmer er babys sprog. Somme tider betyder det ‘hvor er du, mor?’ Somme tider ‘jeg er træt!’ Noget oftere, end du måske har ventet, betyder det ‘jeg er sulten – IGEN!’ Du skal nok lære at fange nuancerne.

Det er bare en virus!

Får du også altid det samme svar hos lægen? Lægebesøg kan nemt give grå hår i hovedet, fordi lægen ikke forstår din bekymring, og du ikke forstår hans svar. Her får du en guide, der gør kommunikationen lidt lettere.

Forstå dit barns tics

Når børn pludselig begynder at lave mærkelige bevægelser med munden eller øjnene blinker ukontrolleret, vækker det naturligvis bekymring

Sig farvel uden tårer

Hver dag skal du og dit lille barn sige farvel til hinanden, når I tager på hver jeres ‘arbejde’. For nogle går det nemt, for andre ender det daglige farvel i gråd og tænders gnidsel.

En lille stjernekigger

Mariannes baby lå forkert og ville blive født med ansigtet opad, hvis ikke det lykkedes jordemoren at få vendt den lille.

10 spørgsmål om amning

Det allervigtigste for, at amning bliver en god oplevelse, er, at du lytter til babys signaler og din egen krop. Når det så er sagt, er der selvfølgelig nogle retningslinjer, man kan ...

Kan din baby lege selv?

Hvis bare baby dog kunne lege lidt alene, så du lige kunne nå at få et bad. Få de gode råd til, hvordan du lærer din baby at underholde sig selv – i et lille stykke tid.

”Vi fik børn via donor”

At blive mor for første gang er omvæltende og udmattende nok i sig selv. Så hvordan er det mon at være helt alene om det hele, uden en far..

Indre ro gør dit barn godt

Ro og tid til at tænke over tingene er noget, mange børn mangler i deres hverdag. Men hvis dit barn får nogle små pauser i løbet af dagen...

Hjælp har mit barn kolik?

Babys krop er spændt som en flitsbue, og den lille skriger hjerteskærende, uden at du umiddelbart kan finde forklaring på uroligheden...

Få styr på dit barns søvn

Hvis dit barn nat efter nat hiver dig ud af sengen, bliver du langsomt, men sikkert kørt i sænk – det er ikke for sjov, at søvnberøvelse er et kendt torturmiddel. Med god viden om dit barns nattesøvn...

Hvad kan babys ryg klare?

Der findes mange meninger om, hvor lang tid baby må være i bæreselen og autostolen, og om den lille overhovedet må bruge en hoppegynge. Men hvad er egentlig fakta? Vi giver dig svarene én gang for alle.

Få den bedste familieferie

Hvor går ferien hen i år – og sammen med hvem? Der er stor forskel på at feriere som lille kernefamilie og at tage af sted med bedsteforældre eller venner. Få de bedste tips til at forberede jer på netop den ferieform...

Turbo-tumling til højbords

Der er familiefest! Af typen med bordplan, lange taler og ukendte slægtninge. Og hvilken etikette gælder så, når man har en hvirvelvind på halvandet år med i kirke og til middag?...

Sov med slanger i Legoland

Hvem tør sove med en hvislende slange ved hovedgærdet og skorpioner, der krabler omkring i sandet på gulvet? ...

Guide til valg af barnevogn

Når den lille skal ud og trille, gælder det om at vælge den rette karet. Vi giver dig det store overblik over udbuddet af forskellige vogne til baby...

Hele ugen alene (uh, uh, uh)

Jens Blauenfeldt savner sin tumling på barnløs bryllupsrejse i New York.

Hjemmegående husfar

Det er jo en loppetjans at gå derhjemme og passe børn, syntes hårdtarbejdende far Brian Mørk – indtil han fik lov at afløse sin kone i et par dage …

For lidt søvn gør børn dumme

Blot en times mindre søvn per nat kan sætte dit barn to år tilbage i skolen.

Må dit barn være længe oppe?

Hvad sker der i dit barn, hvis du glemmer alt om sengetider juleaften og ved andre festlige lejligheder? Få svaret her...

Dit barns sanser: Lugtesansen

Babys lille opstopper er et organ med stor betydning. Dit spædbarn bruger lugtesansen til at lære dig at kende og finde frem til din mælk, og i takt med...

Drop skænderier foran børnene

I ferien skal alt være så godt, men måske er det netop her, at jeres indestængte vrede bobler over. Kom på forkant med skænderierne, og lær...

Trænger dit barn til briller?

Lægen peger på synstavlen, og barnet remser glad op med en hånd for det ene øje. Men hvis skibet er utydeligt, bilen sløret og flyveren udflydende, så er der grund til...

Artiklerne vist ovenfor kom frem, fordi du søgte på 39479 at kunne sove.
Klik her for at prøve en ny søgning »

AFSTEMNING

Hvor mange timer er dit barn dagligt i vuggestue/dagpleje?