Der vises 50 resultater
Bemærk venligst, at der kun vises de 50 mest relevante resultater i søgeresultatet.
Angiv eventuelt flere søgeord ovenfor for at søge mere specifikt.
|
|
Sådan styrker du babys motorik
Du har sikkert hørt, at det er vigtigt at styrke dit barns motorik. Men hvad er motorik egentlig, hvordan udvikles den, og hvorfor er det nødvendigt at...
|
|
|
|
Tid til wellness
„Graviditet er ikke en sygdom”. Nej, men derfor må du jo godt passe og pleje dig selv og nyde et pusterum eller to, mens du stadig har tid til det. Her får du ...
|
|
|
|
Fødsel: Sådan ser en nyfødt ud
Den klump, du får op på maven efter din fødsel, er sikkert ikke den silkebløde og yndige baby, du har forestillet dig. En nyfødt er nemlig sjældent noget kønt syn...
|
|
|
|
Sko i arv, er det usundt?
Spørgsmål:Er det rigtigt at det er usundt for børns fødder at gå i ...
|
|
|
|
18 varme og lækre vinterstøvler
Dit barn skal med for at prøve, når I går på jagt efter vinterfodtøj. Du kan forberede udflugten lidt ved at kigge sæsonens modeller igennem her...
|
|
|
|
Højtider med stor mave
Julen er hjerternes og lysenes fest, og der er familie og hygge på programmet. Men julen er også fed mad, travle dage med juleindkøb, jule...
|
|
|
|
Drop magtkampen med jeres datter
Maja og Kenneth ender konstant i konflikt med deres datter. De kæmper for at vise hende, hvem der bestemmer. Jesper Juul forklarer, at der er store konsekvenser ....
|
|
|
|
Find forårsjakker, sko og trøjer til dit vuggestuebarn
Se det fine udvalg af sko, støvletter, trøjer og jakker du kan klæde din tumling i...
|
|
|
|
13 måneder - Op at gå
● Op at gå Nogle børn i denne alder kravler maver sig frem eller gumper af ...
|
|
|
|
Fødselsreportage: Veras vej til verden
Da Mia L. Rasmussen skulle føde sin lille datter, skulle det være så naturligt som muligt. Derfor tog hun kurset ‘Smertefri fødsel’. Se med her, hvordan det gik, fra Mia fik den første ve, til lille Vera kom til verden – smuk og dejlig!
|
|
|
|
Idioter og hystader
Er det hormoner eller kønsspecifikt legetøj, der gør piger og drenge forskellige? Pige og drengefar Brian Mørk er ikke i tvivl...
|
|
|
|
Sådan nyder du tiden som gravid
Her er gode idéer til, hvordan du kan slappe af og nyde tiden som gravid ...
|
|
|
|
Stop natteroderiet
Er jeres nætter et cirkus af børn, som først ikke vil sove, dernæst vågner og vil ha? vand, trøstes eller kommer ind til jer i dobbeltsengen. Så er det på tide at gøre noget...
|
|
|
|
Hold øje med øret
Nu kommer den tid, hvor det gælder om at være på vagt over for den mest udbredte, men ofte usynlige sygdom hos småbørn – nemlig væske i mellemøret ...
|
|
|
|
Ti tips: Skab en god hverdag i institutionen
Der en masse, du kan gøre, for at støtte dit barn i at have det godt i vuggestuen og børnehaven. Her får du pædagogens ti bedste tips.
|
|
|
|
Babys første sko
Der er ikke noget så fint og uspoleret som en lille buttet babyfod. Derfor er det ikke ligegyldigt, hvilke sko du putter den ned i. Få gode råd til babys fodtøj, og følg Gustavs ...
|
|
|
|
Overvejer flaske for at få nattesøvn, er det ok?
Spørgsmål:Jeg blev mor for tredje gang i oktober måned til en dreng på 4200 ...
|
|
|
|
Pisse, pisse, pisse
Thure Kjærs søn har rundet de treethalvt og chokerer sin far med sprog, der kan få jord- og betonarbejdere til at rødme...
|
|
|
|
Sådan takler du RS-virus
Som mor til en baby frygter du måske smitten fra andres snotnæser, fordi du har hørt skrækhistorier om RS-virus. Drop panikken og bliv klogere på sygdommen...
|
|
|
|
Vægten
Vægten 23. september – 22. Oktober
|
|
|
|
Kejsersnit-ekspressen
En helt almindelig mandag morgen tager Thure Kjær og hans kone til Hvidovre Hospital og henter en baby. Stor er spændingen, da den lille skal møde sin storebror…
|
|
|
|
Skorpionen
Skorpionen 23. oktober – 21. November
|
|
|
|
Flyverdragter til piger
Vinteren er fyldt med nye spændende naturoplevelser. Så længe din bandit er varm og godt tilpas, kan udeliv sagtens være skønt fra oktober til marts...
|
|
|
|
Flyverdragter til drenge
Vinteren er fyldt med nye spændende naturoplevelser. Så længe din bandit er varm og godt tilpas, kan udeliv sagtens være skønt fra oktober til marts...
|
|
|
|
Børnenes egen have
De små vil elske at følge, hvordan blomster og grøntsager spirer frem, og de vil føle sig nyttige og stolte, når den lille vandkande, rive eller skovl kan gøre gavn. Her er syv nemme og sikre afgrøder, I kan plante sammen i maj.
|
|
|
|
Traditioner dit barn vil elske
Dit barn elsker at fejre jul og påske. Men året byder på et væld af andre kendte og mindre kendte traditioner. Vi inspirerer jer til at fejre 12 af årets herlige højtider...
|
|
|
|
Det er magi at sige ja
I stedet for at fortælle dit barn, hvad det ikke må, så sig, hvad det gerne må, og hvad der godt kan lade sig gøre. På den måde tilbyder du muligheder i stedet for begrænsninger ...
|
|
|
|
Har I glemt jeres sexliv?
Sex er vigtigt for nærhed og lange ægteskaber. Men hvorfor vil vi så hellere sove, når vi endelig er børnefri?
|
|
|
|
Har I fået telefonitis?
Er du blevet afhængig af kontakt til omverdenen? Sms’er du ved middagsbordet, og var dit barns første legetøj en trådløs telefon? Vi tanker ...
|
|
|
|
Har min søn mon tics?
Min dreng på seks år har i et godt stykke tid døjet med at blinke hurtigt samtidig med, at han kniber øjnene sammen. Det er ikke noget...
|
|
|
|
Har min baby øjenbetændelse?
Spørgsmål:Nogle gange ”løber øjnene i vand” på min snart en måned ...
|
|
|
|
Har min datter forstoppelse?
Min venindes datter har samme problem og fik trods daglige toiletbesøg konstateret forstoppelse.
|
|
|
|
Har dit barn børneorm?
ORM. Det lyder ikke rart, og det er det heller ikke – bliver man smittet, klør det ad r…. til. Vi guider dig her til, hvordan du forebygger, spotter og behandler de ulækre bæster, hvis de har møvet sig ind på dit barn – og dermed dig.
|
|
|
|
Har vi svigtet vores dreng?
Seksårige Emil råber og skriger tit derhjemme og har problemer i skolen. Hans forældre er skilt, og hans handikappede lillesøster kræver meget tid. Emils mor er bange for...
|
|
|
|
Har dit barn brug for briller? - lær at spotte tegnene
Har dit barn svært ved at slå kolbøtter? Cykle uden støttehjul? Gå uden at støde ind i ting? Måske har han brug for briller.
|
|
|
|
Har du evig dårlig samvittighed?
Du burde hente tidligere, være mere nærværende, læse mere, grine mere og tage på flere ture med dine børn. Her er hjælp at hente mod dårlig samvittighed...
|
|
|
|
Har du tumlet med din baby i dag?
Det er bare om at komme i gang med at hoppe, danse, lege, kravle, møve, skubbe og trække med din tumling. Her får du gode og nemme ideer til fysiske aktiviteter, du ...
|
|
|
|
Har du også (haft) graviditetsblues?
Uanset om graviditeten har været planlagt i flere år eller er en velkommen overraskelse, så kan to blå streger på en tissepind være en overvældende oplevelse...
|
|
|
|
Har du en efterfødselsreaktion?
Det er ikke spor ualmindeligt, at tiden med en nyfødt ikke føles så lykkelig som forventet. Det bedste, du kan gøre, er at tale med nogen om dine følelser og slække på kravene til dig selv.
|
|
|
|
Haresyge
Hvert år fødes cirka 10-20 børn med medfødt toxoplasmose. Hos voksne kan ...
|
|
|
|
Charter, sommerhus, kør-selv: Hvilken ferieform passer jer?
Vi har spurgt tre familier, som ikke er i tvivl om, hvad den perfekte ferieform er for dem...
|
|
|
|
“Vi har lært at give hinanden plads”
Læs hvordan Marianne og Martin klarede det første år som forældre...
|
|
|
|
Jeg har mærket babys hoved
Til min jordemoderkonsultation i dag, viste Marta mig, hvordan jeg selv kunne mærke baby. Jeg mærkede for eksempel hendes ene ben så tydeligt, som hvis det havde været udenpå maven. Jeg mærkede hendes hoved, som blidt kunne skubbes fra side til side – det er sådan, man ved, at det er hovedet og ikke numsen.
|
|
|
|
Hvem har bukserne på?
Unisex eller forskellighed? Hvad er oppe i tiden? En trendforsker giver sit bud på, hvordan det står til med kønsrollerne i den moderne familie og hvorfor vi udruster ....
|
|
|
|
Hjælp har mit barn kolik?
Babys krop er spændt som en flitsbue, og den lille skriger hjerteskærende, uden at du umiddelbart kan finde forklaring på uroligheden...
|
|
|
|
Derfor har dit barn brug for legetøj
Dit barns værelse er sikkert allerede godt fyldt med alverdens legetøj. Men har babyer og små børn overhovedet brug for al den farverige adspredelse? Ja er svaret...
|
|
|
|
Derfor har dit barn brug for bedste
Få Jesper Juuls og Margrethe Brun Hansens gode råd til at få et kærligt og værdifuldt forhold mellem dine børn og bedsteforældrene...
|
|
|
|
UGE 8: Har du været hos lægen?
Du skal nu have en gynækologisk undersøgelse og have tjekket dit blodtryk, blodprocent, urin og vægt. Ud fra undersøgelserne ...
|
|
|
|
Av, jeg har ondt!
Det kan være rart for den lille at få taget toppen af smerterne og få fred til at falde i søvn med smertelindrende medicin. Hvad siger eksperterne ...
|
|
|
|
UGE 17: Har du kramper i benene?
Hvis du endnu ikke har mærket bevægelser, skal du ikke fortvivle! Mange mærker først liv omkring ...
|
|
|
 |
|